Segítség

Ügyfélkapu (felhasználónév és jelszó)

A bejelentkezéshez az "Ügyfélkapu" gombra kell kattintani, majd meg kell adni az Ügyfélkapu-regisztráció során megadott felhasználónevet, valamint az ügyfélkapus jelszót. Kérjük, felhasználói adatait kezelje bizalmasan, és ne adja ki más személynek.

Ügyfélkapu + mobiljelszó

Az időalapú emelt szintű azonosítás (Time-based One-time Password – TOTP) egy kétlépcsős azonosítási típus, amely egy plusz biztonsági szintet biztosít a felhasználó részére. A TOTP-azonosítást külön kell igényelni az Ügyfélkapura történő bejelentkezést követően megjelenő adminisztrációs oldalon az "Időalapú emelt szintű azonosítás" menüpontban. A megrendelés előfeltétele, hogy a felhasználó rendelkezzen okostelefonnal, valamint az arra telepített Hitelesítő és vonalkódolvasó alkalmazásokkal. Az eszközpárosítás a képernyőn megjelenő vonalkód leolvasásával, vagy a vonalkód alatti karaktersor beírásával végezhető el. Ezt követően meg kell adni az ügyfélkapus jelszót, valamint a Hitelesítő alkalmazás által generált kódot. Sikeres eszközpárosítás után a "Megrendelés" gombra kattintva rendelhető meg a szolgáltatás. Ezt követően az ügyfélkapus belépéshez az "Ügyfélkapu+mobiljelszó" gombot kell választani, megadni az ügyfélkapus felhasználói nevet és jelszót, majd a Hitelesítő alkalmazás által generált kódot.

Telefonos azonosítás

A Részleges Kódú Telefonos Azonosítás (a továbbiakban: Telefonos Azonosítás) a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ Zrt.) új azonosítási szolgáltatása. Sajátossága abban rejlik, hogy a telefonos azonosító és a hozzá tartozó jelszó is számokból áll, amely a webes felületen történő bejelentkezés mellett a telefonhíváson keresztül történő azonosítást is lehetővé teszi bizonyos esetekben.
A Telefonos Azonosítás igényelhető az okmányirodákban és kormányablakokban. A regisztráció során az ügyfél a telefonos azonosítót a regisztrációs jegyzőkönyvön, míg az ehhez tartozó egyszer használatos jelszót e-mailben vagy sms-ben kapja meg. A jelszót az első bejelentkezéskor, de legkésőbb a jelszót tartalmazó értesítésben megadott időpontig meg kell változtatni, amelyre a 1818-as telefonszám 4 # menüpontjában, vagy a Kormányzati Azonosítási Ügynök által biztosított belépési felületen van lehetőség.
A bejelentkezéshez a "Telefonos azonosítás" gombra kell kattintani, majd meg kell adni a regisztráció során kapott telefonos azonosítót, valamint a hozzá tartozó jelszót. Kérjük, hogy felhasználói adatait kezelje bizalmasan, és ne adja ki más személynek.

Figyelem!
A regisztráció során kapott jegyzőkönyvet („Jegyzőkönyv Telefonos Azonosítás regisztrációjának létesítéséről”) feltétlenül őrizze meg, mert ezen szerepel a telefonos azonosítója.

Elektronikus személyi igazolvány

Az új, 2016. január 1-jét követően kiadott elektronikus személyazonosító igazolvánnyal (eSzemélyi) a számítógépéhez csatlakoztatott kártyaolvasó eszköz, a telepített eSzemélyi Kliens kártyaolvasó alkalmazás és az állandó személyazonosító igazolványhoz tartozó PIN-kód segítségével tudja azonosítani magát. Az új okmányról, az elérhető kártyaolvasókról, a kártyaolvasó alkalmazásról, valamint a használat további feltételeiről az alábbi honlapon tájékozódhat bővebben:
http://www.eszemelyi.hu